Komendy Shrubbota (silEnT)
Witajcie, napisałem dla was ten, no krótki to on nie jest, ale artykuł. Powodem są tutaj użytkownicy, którzy nie mają dobrej znajomości języka angielskiego, a celem: do edukowanie tych, którzy korepetycji w tym zakresie potrzebują. Poniżej umieszczam spis wszystkich (prawie) komend wraz z objaśnieniem co robią, a także składnią potrzebną do użycia i flagą dostępu (to dla tych adminów co zajmują się tworzeniem poziomów dostępu). Komend może być więcej lub mniej (zależne od moda). Ja wzorowałem się na bodzie silEnT. Artykuł jest napisany językiem "wiejskim" (prostym) ażeby każdy mógł zrozumieć o co chodzi. :D Tak więc życzę wszystkim ciekawej lektury i dużo efektów po przeczytaniu!
Komenda | Opis | Składnia | Flaga |
!admintest | Wyświetla na czacie globalnym obecny poziom uprawnień gracza. Jeżeli nazwa albo slot są określone i użytkownik ma wymagany poziom dostępu, poziom danego gracza będzie wyświetlony. Jednakże, jeśli cel ma flagę incognito, wtedy wyświetlony zostanie poziom 0, bez względu na to, kto egzekwuje(wykonuje) !admintest. | !admintest [Nazwa | Slot] | a |
!aliases | Wyświetla przechowywane aliasy gracza. Aliasy są wyświetlane od ostatniego do pierwszego. Jeśli jest więcej aliasów, i nie mieszczą się na jednej stronie, można wyświetlić kolejne strony poprzez dodatkowy parametr. Liczba maksymalnych aliasów zależy od zmiennej g_dbMaxAliases. | !aliases [Nazwa | slot] | e |
!ban | Wyrzuca gracza zajmującego dany slot albo o danej nazwie i blokuje go przed ponownym połączeniem przez X sekund, albo jeśli modyfikator (m, h, d, w) jest użyty. Dla przykładu: 90 = 90 sekund 15m = 15 minut (kwadrans) 3h = 3 godziny 5d = 5 dni 1w = tydzień |
!ban [Nazwa | Slot] [czas] [powód] | b |
!baninfo | Wyświetla szczegółowe informację o banie z listy. Możesz znaleźć numer banu za pomocą komendy !showbans. | !baninfo [Numer bana] | e |
!burn | Powoduje podpalenie gracza określonego parametrem ( nazwa / slot). Dodatkowo powód będzie wyświetlony na środku ekranu u ofiary. | !burn [Nazwa | slot] [Powód] | U |
!cancelvote | Powoduje odrzucenie obecnego głosowania | !cancelvote | c |
!dewarn | Wyświetla wszystkie ostrzeżenia gracza. Jeżeli numer ostrzeżenia będzie użyty, dane ostrzeżenie zostanie usunięte | !dewarn [nazwa | slot] [numer ostrzeżenia] | R |
!disorient | Powoduje dezorientację gracza. Dodatkowo określony powód będzie wyświetlony ofierze na środku ekranu. | !disorient [nazwa | slot] [powód] | d |
!finger | Wyświetla slot, częściowy GUID, IP i wersję klienta danego gracza. WAŻNA INFORMACJA: Ta komenda powinna być powierzana tylko najwyższym rangą adminom serwerów! | !finger [nazwa | slot] | e |
!freeze | Zamraża gracza na slocie albo z nickiem określonym w parametrze. Jeżeli nie określimy gracza, zostaną zamrożeni wszyscy gracze. Zamrożone osoby nie mogą otrzymywać obrażeń w czasie trwanie !freeze. Można dodatkowo podać powód. | !freeze [nazwa|slot] [powód] | F |
!gib | Zabija gracza określonego w parametrze. Jeżeli parametr wynosi all, -1 albo brak parametru, komenda zadziała na wszystkich graczy. | !gib [nazwa|slot|-1|all] | g |
!giba | Zabija wszystkich graczy | !giba | Q |
!help | Wyświetla wszystkie dostępne komendy shrubbota. Jeżeli komenda jest podana, wtedy wyświetla pomoc odnośnie danej komendy. !help zawsze dostępne jest dla każdego gracza | !help [komenda] | brak |
!howfair | Wyświetla krótkie podsumowanie dla każdego na czacie sprawiedliwość(równość) opartą na Kill Ratingu (częstotliwości zabijania) | !howfair | I |
!kick | Wyrzuca gracza na danym slocie albo podanym nicku z serwera. Dodatkowo można podać powód, który zostanie wyświetlony graczowi. Jednocześnie banuje go na 2 minuty. | !kick [Nazwa | slot] [powód] | k |
!levinfo | Wyświetla wszystkie szczegóły dotyczące danego poziomu dostępu. Informacje zawierają nazwę poziomu, wiadomość powitalną, dźwięk powitalny i flagi dostępu tego poziomu. | !levinfo [poziom admina] | s |
!levlist | Wyświetla wszystkie poziomy adminów załadowane z pliku shrubbot.cfg | !levlist | s |
!list | Wyświetla szczegółową listę wszystkich połączonych graczy. Zawiera: -numer zajmowanego slota -drużynę (R= Axis | B= Allies | S=spectator | C=Connecting) -pierwszą literę Fireteam'u -poziom admina ( wraz z nazwą) -ostatnie 8 cyfr GUID'a -M jeżeli jest wyciszony -W jeżeli ma aktywne ostrzeżenia -nazwę |
!list | i |
!listteams | Wyświetla listę wraz z informacją o statystykach o każdej drużynie. Lista kończy się informacją, która drużyna ma większe szanse na zwycięstwo. | !listteams | I |
!lock | Blokuje określoną drużynę. Wartości określające to: R=Axis, B=Allies, S=Spect, A=Wszystkie | !lock (r|b|s|a) | K |
!lol | Sprawia, że gracz\e upuszczają granaty. W przypadku dodania numeru slota bądź nicku, zadziała tylko na danego gracza. Można jeszcze określić liczbę upuszczonych granatów ( bez tej liczby upuszczony będzie 1 granat, maksimum wynosi 16) | !lol [nazwa|slot] [ilość granatów] | x |
!mute | Wycisza gracza. Należy podać nazwę / numer slota. Czas i powód są opcjonalne i niewymagane. | !mute [nazwa|slot] [ilość czasu + ewentualne modyfikatory typu m/h] [powód] | m |
!news | Odtwarza specyficzne newsy audio dla wszystkich graczy(jeśli takowe istnieją) | !news | W |
!nextmap | Ładuje następną mapę kampanii | !nextmap | n |
!orient | Przeciwieństwo !disorient. Powoduje ponowną orientację gracza, który był celem dysorientacji. | !orient [nazwa|slot] | d |
!panzerwar | Uaktywnia wojnę na panzerfausty. Główna broń każdego gracza zostanie przełączona na panzerfaust na okres trwania wojny. Koniec następuje, gdy zostanie użyty parametr off, albo mapa zostanie zakończona. | !panzerwar [on|off] | q |
!passvote | Powoduje przejście trwającego głosowania. | !passvote | V |
!pause | Pauzuje grę | !pause | Z |
!pip | Rysuje(?) iskry wokół gracza | !pip [nazwa|slot] | z |
!pop | Zrzuca hełm z gracza. Jeżeli zostanie użyta komenda bez dodatkowych parametrów, wtedy hełm stracą wszyscy gracze | !pop [nazwa|slot] | z |
!putteam | Przenosi gracza do danej drużyny | !putteam [nazwa|slot] (R/B/S) | p |
!readconfig | Czyta(Wczytuje) plik shrubbot.cfg ze ścieżki określonej zmienną g_dbDirectory. | !readconfig | G |
!rename | Zmienia nazwę danemu graczowi. Zmiana nie będzie trwała, jednakże zostanie zapisana w bazie danych. | !rename [nazwa|slot] [nowa nazwa] | N |
!reset | Resetuje mecz, cofając wszystkie zdobyte punkty i fragi. | !reset | r |
!resetmyxp | Czyści zdobyte doświadczenie i punkty skill'a gracza używającego tej komendy | !resetmyxp | M |
!resetxp | Czyści doświadczenie i punkty skill'a gracza będącego obiektem(celem) komendy. Można dodatkowo określić powód czyszczenia. | !resetmyxp [nazwa|slot] [powód] | X |
!restart | Restartuje mecz | !restart | r |
!riflewar | Włącza wojnę na karabiny. Główna broń wszystkich graczy zostanie automatycznie ustawiona na karabin K43 albo Garand | !riflewar [on|off] | q |
!rmsubnetban | Usuwa ban subnet'u. Nadany banowi numer subnet'u może zostać znaleziony za pomocą komendy !subnets. | !rmsubnetban [numer banu] | . |
!setlevel | Ustawia połączonemu graczowi poziom dostępu wskazany parametrem LEVEL. Gracz nie może ustawić poziomu wyższego niż on sam posiada. | !setlevel [nazwa|slot] [poziom] | s |
!showbans | Wyświetla do 30 aktywnych banów. Można dodatkowo podać parametr pomijający, np. -10(wyświetlone zostaną ostatnie 10 banów na liście) | !showbans [skip] | B |
!shuffle | Tasuje graczy, lecz bez restartu gry. Zależnie od ustawień serwera, np. według k/d. | !shuffle | S |
!slap | Zadaje obrażenia (domyślnie 20) graczowi będącemu obiektem(celem) komendy. Można dodatkowo podać powód, który będzie wyświetlony ofierze. | !slap [nazwa|slot] [obrażenia] [powód] | A |
!sniperwar | Włącza wojnę na karabiny snajperskie. Każdy gracz zostanie wyekwipowany(wyposażony) w karabin snajperski. | !sniperwar [on|off] | q |
!spec999 | Przenosi do spectatora wszystkich graczy, których ping wynosi 999. | !spec999 | P |
!spree | Pokazuje aktualną serię zabić gracza | !spree | E |
!spreerecord | Wyświetla ogólny rekord, a także uzyskany na danej mapie. | !spreerecord | E |
!stats | Wyświetla sumę zabić i śmierci bronią Thompson, MP40 i PPSh, ilość zabić i zginięć na danej mapie a także celność, częstotliwość headshotów. Lista obejmuje wszystkich połączonych graczy. | !stats | t |
!subnets | Komenda wyświetla wszystkie wniesione bany subnet'u | !subnets | B |
!subnetban | Za pomocą tej komendy admin może wnieść ban subnet'u. Ban subnet'u obejmuje nie tylko ostatnie IP gracza, lecz także przeprowadza range-IP banr1;, czyli dotyczy wszystkich możliwych adresów IP danego komputera. Powód powinien być dodany po to, aby każdy połączony gracz mógł znać przyczynę niemożności ponownego połączenia. | !subnetban [subnet] (czas) (powód) | . |
!swap | Zamienia drużyny. Wszyscy z allies idą do axis i na odwrót. | !swap | w |
!time | Wyświetla aktualny czas danej strefy czasowej. Jest to wiadomość prywatna(widoczna tylko dla używającego komendy). Komenda dostępna dla każdego gracza. | !time | brak |
!throw | Wyrzuca gracza do przodu. | !throw (nazwa|slot) (siła wyrzutu) | l |
!tspree | Wyświetla czołówkę serii zabić (domyślnie pierwsze 5) | !tspree [liczba] | E |
!unban | Usuwa\dezaktywuje ban'a | !unban [numer ban'a] | b |
!unfreeze | Odmraża gracza. Jeżeli parametr nie zostanie użyty, odmrożeniu ulegną wszyscy gracze. | !unfreeze [Nazwa|slot] | F |
!unpause | Wznawia grę po pauzie. | !unpause | Z |
!unmute | Od cisza gracza | !unmute [nazwa|slot] | m |
!unlock | Odblokowuje drużynę | !unlock (r|b|s|all) | K |
!uptime | Pokazuje jak długo serwer jest uruchomiony | !uptime | u |
!fling | Wyrzuca gracza w powietrze | !fling [nazwa|slot] | l |
!launch | Wysyła gracza w powietrze | !launch [nazwa|slot] | l |
!throwa | Wyrzuca wszystkich graczy w powietrze | !throwa | L |
!flinga | Wysyła wszystkich graczy w powietrze | !flinga | L |
!launcha | Wyrzuca wszystkich graczy w powietrze | !launcha | e |
!warn | Odtwarza dźwięk gwizdka i wyświetla na środku ekranu ostrzeżenie dla gracza o określonej nazwie, bądź slocie | warn [nazwa|slot] [ostrzeżenie] | R |
Formatowanie by: Jaszpol & tAc?
Artykuł napisany dla WolfekET.pl.